Thursday, September 07, 2006

Kul länk

Det har varit stillsamt med bloggandet här ett tag, jobbstress och annat har tagit det mesta av min tid och energi. Blir så irriterad på det ibland, jag har ett kul jobb som många skulle avundas mig, men det tar samtidigt så mycket mental energi att jag inte orkar med sånt jag egentligen vill göra. Ändå jobbar jag inte heltid, utan "bara" 80%. Men det betyder att ogräset frodas i trädgårdslanden och att en massa saker blir ogjorda. Det är inte lätt att kombinera visioner med självhushållning med att jobba mycket och det är så frustrerande att inte kunna prioritera det som känns viktigare än jobbet - familjen, köksträdgården, husrenovering osv.osv. Tänk om man kunde sluta jobba, eller åtminstone bara jobba halvtid. Ta ett friår eller något sånt!

Snubblade över den här länken för ett tag sedan:

http://www.littlebrowndress.com/

Kul om att göra sina egna kläder och om att protestera mot modeindustrin med en liten brun klänning!

No comments: