Sunday, September 07, 2008

Tack!

för alla varma tankar och välgångsönskningar efter förra inlägget! Jag har inte bloggat något mera sen, eftersom jag uppenbarligen tog med mig en rejäl förkylning hem från sjukhuset. Så jag har varit däckad några dagar till, suck.

Bättre nu i alla fall och ska försöka ta mig till jobbet imorgon, om inte annat för att se hur det känns och ta ett allvarligt samtal med min chef. Återkommer med det mer seriösa bloggandet när jag är lite piggare.

Idag har vi i alla fall plockat in de sista gråärterna och en massa broccoli. Och squashen växte sig halvmeterstora när jag inte var hemma och tog hand om dem! Men trädgården får inte bli en stressfaktor, det måste förbli roligt!! Då får man bortse från att saker och ting växer en över huvudet ibland...

6 comments:

Anonymous said...

jo
det kan vara tungt att dra ett helt lass själv ibland.

ja
då behövs stöd från alla håll annars välter man som en dåligt förankrad borlottiböna i storm.

kram annan

OttoPippi said...

Håller tummarna inför ditt allvarliga chefssamtal i morgon... Vi syns väl där och då antar jag.

Bamsekramar L

Elins trädgård said...

Borlottiböna i storm, jotack jag vet! Fast här var det gråärter som vek sig i stormen. Nästa år blir det tamejtusan armeringsmattor som stöd.

Anonymous said...

Jag tror faktiskt att det är nyttigt att vara lite "oseriös" ibland. ;)

Marit Olanders said...

Hoppas du snart får ordning på det du måste få ordning på Christina.
Kram!

Elins trädgård said...

gunilla - jag är ofta oseriös :-) Om vi nu menar samma sak. Men det finns sånt som måste tas på allvar, samtidigt som det finns en hel del man kan strunta i. Det gäller bara att sortera rätt i röran! Ibland bli ALLT allvarligt och då är man väl lite fel ute...