Monday, September 29, 2008

Utmaningen dag 2

Idag blev bara ett par liter mjölk inköpta. Däremot upptäckte jag att vi bara hade en lammsadel och lite korv i frysen – nästan inga köttmiddagar den kommande månaden alltså. Men lammsadeln blir i alla fall en god söndagmiddag :-)

Och så upptäckte jag att barnen har satt i sig all honung, och jag som tänkte göra müsli med honung, rågflingor, havregryn och hasselnötter, alltsammans rostat i ugnen. Blir nog till att köpa lite honung i alla fall. Bättre än konstig översötad köpemüsli i alla fall (den där nyttiga varianten är det ingen som gillar...)

Man ska inventera sina matförråd lite oftare, det är lätt att tappa kollen på vad som finns hemma...

Dagens mat:
rester av gårdagens köttfärsbiffar
bönorna från igår, blandade med vinägrett till en sallad
ugnsbakade rotfrukter och potatis

Till nattamat blir det nybakat rågsiktsbröd, där jag smög ned resterna av potatismoset från igår.

2 comments:

hippihäxan said...

Mejla mig din adress så ska jag skicka lite nyslungad honung från Linderås.

Elins trädgård said...

Menar du allvar!! Wow, vad snällt! Jag mejlar!