Sunday, October 19, 2008

Grönare liv på ett år – jag lägger ned

Det börjar kännas ganska krystat att hitta på ett grönt tips varje vecka och formulera det i skrift. Så jag låter den gröna liv-serien somna in efter ett halvår. Men såklart kommer jag att skriva om liknande saker framöver också, men det blir inte lika systematiskt.

Idag är det en solig höstdag och det är kanske en av årets sista pyssla-i-köksträdgården-dagar. Nu är det inte så mycket kvar att pyssla med, nattfrosten har tagit de ömtåligare växterna och resten får bara stå kvar och ätas upp vartefter. Men jag såg i morse att rådjuren har börjat äta av grönkål och broccoli, så jag får gå ut och hägna in och täcka över. Annars handlar det mest om att ta upp resten av potatisen och att vintertäcka landen vartefter jag tömmer dem. Sen kan vintern komma bäst den vill!

1 comment:

Mat mama said...

vad synd. men lusten kanske kommer tillbaka om du inte känner tvånget på dig... // nilla