Monday, April 25, 2011

Snart klart


Jordgubbslandet alltså. Bara sista biten kvar. Råslit var det. Gräva upp alltihopa, rensa bort allt ogräs och alla ogräsrötter och sen ner med lagom många plantor igen. Konstigt att vattning alltid är det som jag lättast får hjälp med...

Lite kompost och kanske några nävar träaska på det, men ingen gödsel förrän bären är slut. Annars blir det massor av blad men inte många bär. Sen är det bara att vänta på att bärsäsongen börjar.


Alltid en katt med i trädgården! Det här är lillkatten, grönögat, späd som en kattunge fast hon är två år nu.

1 comment:

Nillas Trädgård said...

Jag köpte en jordgubbstunna för många år sedan, fyllde den med jord och sen växte ogräset fritt i fram till i våras. Nu står det jordgubbsplantor i den för första gången och jag håller tummarna.
Javisst är alltid katterna med i trädgården - och alltid i vägen :-)
Ha en fin kväll.
(Jag hittade hit när jag googlade på älgörtsaft)